Thursday, January 12, 2012

Queen of Heart

eceh permaisuri di hati...tapi heart tuu jantung lah pandai...confuse betul...ok kita tukar queen of  liver....sape kata sodap angkat dagu ! first of all i would like to wish HAPPY BIRTHDAY MAMA :)) muahh muahh muahhh hah tium bebanyak sikit hehehe...kehkeh umur jee semakin up up to the moon tapi everything still maintain muda mudi....awwww mama i muda mudi tapi orang selalu kata muka i stok budak form5...hello im sixteen hokayy , penat hokay buat muka muda mudi tapi tak de sape pun puji "eyh faniii muka kau macam budak darjah 6" paaangggg hover tau aku ni


hokay tumpeng lalu ! kasi birthday mummy ni berposing pulak hehehe...ok abaikan bantal geli geli paan tuu...dan yang paling penting jangan abaikan muka pipi stok lemak berketul ketul aku huwahahaha....tapiiii abaikan paan tak pe , lagi digalakkan...my mum with her two "baby tua nak mampus" yang macam tom and jerry...kenapa tom and jerry ?? sebab aku sebagai tom selalu menang menentang si jerry lembap muahahahaha *gelak jahat....sorry lah yee gambar baru tak de pulak , rembat gambar raya jee lah dulu...nanti keluar dinner celebrate birthday mama akak masuk gambar bebanyak yeh , kau tengok lah sampai muntah darah...

ok mama aku cun macam aku...hahaha awwwww paaaaanggggg , sampai hati mu melempang ku...ramai kata muka aku more to ayah , angah kot ikut muka mama...well aku anak bapakkkk sebab tu muka aku macam aaron aziz dalam KL Gangster, ohhhh aaron aziz ku awwww hahaha...

sape kenal mama aku ?? budak seremban jaya kenal lah kan...cikgu asiah yang ajor BM garangggg gila tuuu hahaha...eyh mak aku garang ke ?? hokay tanya hati sendiri jawab meyh...mama sekarang sambung belajar kat ipoh...kau sanggup drive sengsorang dari seremban pegi ipoh tiap kali cuti sekolah ?? awwww macam boboiboy lah mama aku kahkah...

di mata aku mama memang 100% perfect...aku pernah terfikir "suatu hari nanti , boleh ke aku jadi mak sehebat mama ??" macam hari tu aku tolong mama pasang cangkuk kat langsir tuh...aku dah merengek "canee nak pasang ni maa, susah lah maaa"  ......  "sok nanti dah ada anak melalak lah dengan anak tu sekali sebab tak reti pasang cangkuk langsir , cuba cuba cuba!" hahaha malu i tau...hari tuu rushing nak pergi mana aku tak ingat , dalam masa 35 minit macam tuu lah , mama boleh siap masak ikan haruan masak cili padi , ayam masak merah , kerabu dengan sayur goreng...sorang sorang ! perghhh aku ni pun hari tu , masak ayam sup ayam pun satu jam terkial kial , sibuk belek buku resepi jee lebey...muahaha malu malu malu....

mama memang sangat caring...masa aku demam campak hari tu mama kat ipoh , so tak dapat lah jaga...ohhh tak pe bonda , anakanda bisa menjaga diri ini...tapi hari hari call tanya ok ke tak , makan apa....macam yang aku selalu cakap mama memang cool...tak cepat gelabah..tak cepat melenting...selalu sokong apa sahaja keputusan kita orang buat...mama memang tak peramah macam ayah , tapi aku respect cara mama bergaul...walaupun dengan makcik makcik yang lebih tua dari mama pun mama bolah borak borak... kalau aku lahh , jadi batu macam tugu negara yoolahhh....

kalau driving , mama memang power...she is our GPS hahaha...dulu kita orang nak pergi jusco maluri tapi sesat dekat area subang jaya...tapi mama maintain cool , belasah jeee....belok kiri kanan blabla eyhhh tuuu tuuu jusco maluri hahaha...akhirnya jumpa jua tanpa menggunakan alat IT gps kahkah....cuba kau tanya aku jalan nak pegi mid valley cano ?? maaf yeee mid valley kat area mana pun aku tak tau sebab selalu kroookkk krookkkk berdengkur jee dalam kereta tau tau "eyhhh yeeaaa dah sampai mid valley"

i know , being a mother is not easy as being a teacher in school...aku cukup bangga dapat emak sebaik mama...kekadang tuu walaupun mama penat , dia tetap sanggup buat itu ini untuk anak2 dan bapakkk ku yang tercinta...angah belajar kat nun jauh di sempadan thailand sanun...so kalau dia study sampai pukul 3 ke  4 , dia mesti mesej mama suruh kejut kan dia esok pagi...walaupun dia boleh mintak tolong kawan2 dia , dia tetap mintak mama call kejut kan....eeee ngada tau , aku pepagi bangun pakai jam handpone jooo....

dengan anak anak dalaaaa mama yang cun melecun bak puteri kayangan awwwww...ok boleh lempang aku duapuloh kali hahaha.....dengan kita orang yang girls nii mama strict sikit pasal hal hal kerja orang pompuan nieh...basic mesti ada, masak nasi lipat kain, sirap pokok  blabla....."sok , pegi umah mak mentua tak roti"......."alaaa maa senang jee , nanti carik lah laki yang tak de mak ayah...aman dunia maa" hahaha....."kang pegi umah mak mentua , i tak reti lahh basuh basuh nii nanti tangan i kasar*buat suara godik"..... "yeee maa basuh pingan semua orang reti maaa" ... ada mak tak kesah anak dara dia tak reti buat itu ini...tapi bukan mama...sejak mama darjah 5 , mama dah kena pegi hospital seremban tuu naik bas sengsorang jaga moyang aku...moyang aku masih hidup lagi sampai sekarang...mama selalu jugak suruh aku berdikari hahaha tapiii hehehe aku takot lahh...in my life aku tak pernah naik bas city liner ke hape...penah dulu kat kampung tuu pun ada along anagah maksu...ramai ok lahh , ni sorang sorang maaf lah yee atut lahh...

mama dengan aku memang suka baca novel...selalu aku lah report kat mama "maa nanti cerita ombak rindu keluar" .... "maa penah baca novel gemersik kalbu ? nanti keluar kat tv3 ganti cerita tentang dhia"..... "maa kat astro prima kan ada cerita bicara hati , mama penah baca novel tu ?" ... "maaa siti rosmizah tuu ada novel baru" .... apa saja novel yang aku beli mama mesti baca... mana tak tumpah kuah kalau tak ke nasi dan kemudian ke mulut dan ammmmm tedappnyaaa....

banyak sangat benda aku nak cakap pasal mama...tapi alaaaa banyak banyak bukan korang baca habis...pagi tadi sebelum pegi sekolah salam mama wish happy birthday....nahh hehe ada hadiah untuk mama...awwww hadiah simple jee , tahun lepas tak kasi so tahun ni ada masyukkkk sikit so beli kan lah...

HAPPY BIRTHDAY MAMA , I LOVE YOU MORE AND MORE MUAH <3

No comments:

Post a Comment

i love you all !!!!