Sunday, January 22, 2012

hindustan love story

oppsss kelas kau tunku durah hahaha....ni kes pasal merentas desa hari jumaat hari tuu lah....aku ni dah bersemangat nak lari...siap pakai sunblock(al-maklum lah i kulit suam suam suku) bawak air gatorade sebotol....mineral water sebotol...everything complete dari atas sampai bawah...over kan aku ??

tunggu akmal siap kemain lamoo kau tau...sempat lah jugak aku warm up kejap...sampai sekolah whoaaaa macam dah nak gelap jee nii...mesti jap lagi hujan...pegi dewan terbuka amik nombor lepas borak borak kat situ...aku pilih nombor P1 200 hahaha semperna 20 januari...over kan aku ??

semua dah nak gerak pegi padang sekali kau tau "hujaannnn yang turun bagaikan mutiaraaaa" terus lari masuk bpa....kap lam yaa ngaa form 1 kemain memekak kat bpa tuu , aku lempang kau sorang sorang kang...dah lah hujan kau nak buat meeting bodoh bodoh pulak kan...lepuk nak ??

aku dah bising bising macam mak nenek "alaaa nak lari nak lari , cepat lah berhenti hujan" lepas tu cikgu suruh naik kelas...so aku pun menapak lah naik tingkat 3 tuu , letih akak u alls...sampai atas main air hujan kan...korang memang dah lama tak jumpa air hujan ke ?? main simbah simbah kat orang ni haahhh ?? akak lepuk korang kang...


tengah syiokk syiokk main simbah simbah air hujan baru perasan "weyh mal nombor kau sama ngan aku lah oh mmmm jayyy nyahhhh !" well kita kan jiran....nanti boleh main jerit jerit "yuhuuuu masak apa tuu , hulur hulur lah sini sikit weyyy" hahaha kelasss kau akmal....19 januari birthday budak betuah ni...ohh sian kau kan , tak celebrate yeh...tak gapoo deyh , nanti kita beli kek pisang kat kedai cino megaway depan tu taruk lilin 16 batang hahaha...

hujan pun berhenti , semua dah gerak pegi padang...padang pun dah lecak lecak , aku tengok jee ulat ulat dengan senang hati berenang renang dalam lecak lecak tuu....wah wahhh aman nyee hidup kau wahai ulat ulat...belum start lari lagi stokin aku dah basah hahaha...ni kalau aku tanggal kasut , bukak stokin perah sikit stokin tuu mesti boleh buat teh tarik kurang manis hahahah eeeuukkssss....dengan hati yang redha tak redha aku pun lari lah jugak dalam hujan hujan ituhh...

sampai kat depan kem askar sikamat tuhh , dah mula hujan lebat...ok cool baju tak kuyup lagi...aku lari sorang...balqis dayah semua dah pecut mana entah...lari sambil dengar radio era"ogehhh ogehhh ogehhhh yehh" sampai kat kampung ujung pasir aku dah pancit....perghhhh sah dah pancit habis nii...kaki ni dah terenjut enjut...dalam hati meronta ronta "cepat lah sampai !!1 mana padang sekolah nii !! asal tak ada orang jual air weyhh !!! aku haus aku haus !! jangan sampai aku dongak padang langit nganga mulut tadah air hujan..hahaha" 

lari lari macam hindustan dalam hujan , suddenly aku saw bandi...ohh mmm jayyy bandi bandi !! kemari kau budak !! tunggu aku lari !! kejar bandi punya pasal , nasib kaki akak tak teceleot tau...malu i tau , lagi sikit nak jatuh...kalau aku jatuh mesti macam buah nangka busuk awwww nangka busuk pun jadi lah hahha...sampai pintu pagar padang ingat dah habis , sekali cikgu jerit "cepat cepat , pusing satu padang !" arrghhhh ! dalam hati dah memberontak "ni sapa yang plan track baru ni hah ! orang penat lagi nak suruh laru ! penattt lahhhh !" dengan hati yang gagah , aku lari lari dan lari hahaha...sekali kau tau dapat nombor 74 jee...74 ?? baru nak feeling feeling atlet nak dapat nombir 20...menci menci lah cenggini...

settle tanda markah , kita orang lari pegi surau tanggal kasut stokin...perghhh geli i hokayy bukak stokin ni...balqis lagi style suka hati dia mandi kat tempat wuduk tuu...ok well done my friend , bagus bagus mandi lah lagi yee" baru aku teringat yang aku ada bawak baju lebih , whoaaaa bagus nyee aku...baju lebih tuu untuk persediaan takut kena tepek tepung kang hahha...so aku sorang jee lah yang tukar baju...tengah sejuk sejuk pelahap mee sup panas perghhhh makan tak pandang orang tekun jee...

i really love this moment...walaupun balik tuu kaki dah lenguh leguh demi rumah dato onn...hahaha aku malu sebenarnya nak jerit tagline dato onn..."DO BEDESUPPP" halolohhh macam tak glamour lah pulak kahkah...


awww girlpren i hahaha...girlpren i lagi sorang yang tembam tak datang pulok tak sihat katanya...ngakk papo deyh , nanti kita buat merentas desa sendiri kan kan..dari rumah aku pegi lavender high kan kan lepas tuu boleh singgah rumah jalan 7 awww "begitulah awan nano nano nano nanoooooo" hahaha paaaanggggg ngada !!


ok cikgu dari bawah dah jerit jerit time ni "sapee yang kat atas tuu cepat turun bawah !!" ohhh kita cool , chill lah cikgu...baru nak fotogedik jap...suka tau kacau line orang.... sentap akak hokay -.-

dah lah kan ?? gambar ni pun aku bluetooth jee...tak kuasa aku nak lari bawak handpone...larian murid 1malaysia ada tak tahun ni ?? akak nak lari lagi lah hahah buang tebiat -.-

No comments:

Post a Comment

i love you all !!!!