Wednesday, December 14, 2011

Hikmah

hyeeee u alls :)) perut aku dah kenyang sebab tu ceria sikit . hari ni ahkak masak macam biasa lah kan , mesti lah aku masak yang very the simple punye lauk . hari tu pegi pasar tani aku nampak ikan talapia merah fresh lagi tau siap berenang lenang ikan tu dalam air . hahaha aku dengan jaya nye suruh mama beli sebab i teringin nak makan . so tadi aku buat ikan talapia merah masak kicap hahaha , tu jee lah modal aku kan kicap goreng tak pun rebus . aku malas nak masak kari ke kurma sebab leceh , i kan pemalas sikit . lepas tu aku buat telur peberet aku , telur campur hotdog , timun dengan chicken ball . kau ada ??? huwahaha . telur campak timun fuuuhhh ni mesti sebab aku dah terpengaruh dengan iklan kesihatan yang suruh makan sayur banyak banyak sampai muntah hehehe . lepas tu bukak fridge aku tengok cendawan banyak lagi , so buat cendawan goreng sebab teringin hahaha . aku ni kan mok mok sikit , makan mesti banyak selera pun besar babe .

eeee aku ni kan memang suka cerita rojak rojak kan . tajuk hikmah tapi dok kepoh pasal apa kau masak . dasar minah kepohci !!!

sebenarnya kan kan kan , semalam kan aku puasa . yang aku sibuk duk pikir nak masak atau ajak ayah makan luar . dah ayah pun ajak makan luar aku pun balun je lah . dah makan tu aku masuk kedai buku A(bukan nama sebenar) sebab nak carik novel . pusing pusing tak jumpe pun buku yang aku carik . jalan pegi kedai buku B pulak . pusing pusing tak jumpe jugak . aku baru nak bla ni , tiba tiba ternampak buku yang dicari Ombak Rindu . hahaha akhirnyaaaaaaaaaa , tinggal satu jee buku . nasib baik i cepat tau kalau tak melepas nak baca . aku nak tengok OR so kena baca dulu baru ada feeling feeling sentap sikit kan kan  hehhe .

cerita asal sebenarnya macam ni .... kat pintu keluar tu ada tersusun buku yang kira macam tengah goreng pisang panas lahh . time aku nak keluar dari kedai buku B tuu aku ternampak ada satu novel OR . aku nak amik tapi takut sebab buku tu dia susun santik jee konon macam untuk tontonan umum je lah kan . kebetulan kat kaunter ada sorang pekerja kedai tu . tapi pekerja tu errr aku tak tau nak kelas kan dia sebagai apa . tapi gerak hati aku kuat mengatakan yang dia perempuan . just dress up dia dengan rambut dia je lah macam lelaki . serious aku tak tau nak panggil dia akak ke abang . kang aku panggil akak dia hangin pulak tak pasal pasal makan pelempang aku hahaha . nak selamat aku pegi kat dia berdiri terpacak depan dia tunggu sampai dia pandang aku baru aku ckp . ok bila dia dah pandang aku pun tanya lah , errr novel ombak rindu tuu satu je ke yang tinggal ?? kat rak buku tak de pun .. dia pun jawab haah , adik ambik lah yg kat situ , tuu je last yang tinggal ...  ok dah bayar tu aku pun berambus dari kedai tu dengan hati yang suka suki hahaha jalan sambil hayun hayun beg pelastik *nasib tak tercampak plastik tu

apa yang aku nak tegaskan kat sini (cehh tegaskan konon ,bajet dalam meeting jee huwahaha) aku memang rasa dia tu perempuan . aku dengar suara dia sedap jugak , cuma suara tu macam dibuat buat supaya lebih garau . orang kata suara aku macam jantan , eee sentap girgirl tau -.- i girl ok suara jee garau sikit , aku dah try buat suara princess tapi tetap tak jadi eeee venci tauu !!!! muka dia pun aku tengok ok , putih lagi dia dari aku .then rambut dia pun lurus jee aku tengok walau pun rambut dia macam lelaki . bagi aku lah , kalau betul lah dia perempuan fuuuuhhhh mesti santik gilerr bebeh , scha alyahya pun kalah doohhh . mungkin ada sebab kenapa dia ubah image dia . setiap kejadian yang berlaku ada hikmahnya kan :)) aku cuma harap , dia kembali kepada image yang asal dan aku rasa image yang asal tu lagi sesuai untuk dia .

eeeeeeeeeee kalau pekerja tu baca blog aku mampuih aku kena belasah hahaha , sorry kak / abang :))

eyh asal aku tengok kat jj semalam macam ramai mat indon jee . before ni pegi aku rasa tak de pun . ni banyak pulak mat indon semalam . jalan bekumpulan , satu kumpulan lebih kurang 7 ke 8 orang . macam buat lawatan sambil belajar jee -.- ke dia orang ni datang jj nak tengok ombak rindu ?? ala macam kat term1 tu tak de wayang jee . kau duduk lepak kat term1 dah lahh , nak lepak kat jj pulak . karang mak aku tak kasi pg jj dah sebab ramai mat indon ...

No comments:

Post a Comment

i love you all !!!!