Tuesday, November 29, 2011

ohhh lelaki !

hyee assalamualaikum :))

alhamdulillah baru dapat ilham petang tadi , paling tak tahan dalam toilet tengah mandi tiba tiba dapat ilham -.- ish ish syukur syukur . grrrr kenyang buka puasa makan maggie goreng with chicken ball terasa macam terbuncit pulak perut aku haih tak boleh jadi ni

sebelum aku setad entry ni , kita ni kan kan nak mintak ampun mintak maap kat lelaki lelaki encem encem kat luar sana kalau termarah , ter rasa , terkecil hati , tersentap , tersedak dan segala macam ter lah yeee .semua ni pendapat aku , lain orang lain pandanggan mereka . in here bukan nak kutuk but I'm saying the truth about man . don't take it wrong aku jamin semua positive :)) ok give me five ! yeeaaaa

bagus sangat ke ingatan lelaki ?

to me NO ! especially on simple things :

1)tarikh lahir (terutama girlfriend,mak, ayah,adik beradik blabla)
2)hari hari bermakna seperti tarikh declare couple atau anniversary
3)nombor ic (anak , isteri blabla kalau ic awek tak payah ingat kut belum tentu jadi bini nanti )
4)berapa umur anak (kalau belambak anak lagi susah nak ingat kut)
5)phone number (isteri , girlfriend,mak,ayah)

yaa nombor 1 aku paling setuju sebab tahun lepas ayah lupa nak wish birthday mama . ayah sibuk prepare birthday bos dia birthday bini sendiri lupa -.- ohhh lelaki . tapi mama chill cool jee tak marah pun sebab mama faham , ituu lah mama saya sentiasa cool sayang mama awwww

nombor 4 pulak aku setuju sebab aku ada baca satu novel ni , ayah budak ni kena panggil datang sekolah sebab anak dia ada masalah disiplin lepas tu ayah tuu boleh tak tau tingkatan berapa anak dia -.- eee teruknya

errr next number 5 ni penting tau tau , jangan tau save dalam phone kalau lah tiba tiba phone kau hilang dah tuu nak call bini tak ingat nombor kan susah tuu . bandi bandi awak ingat kan nombor saya hehehe bagus save in your mind ok kihkih

kedekut atau pemurah ? 

apa yang aku perasan lelaki yang merokok akan bersifat "kedekut" mungkin tak semua tapi ada sesetengah daripada anda . benda ni betul sebab aku ada kawan , ayah dia merokok kerja besar tapi ada sesekali ayah dia macam berkira dengan anak bini dia . dengan anak bini pun nak kedekut keee ohhh lelaki .
tapi hehehe ayah aku baik , pemurah terlebih . aku jarang tengok mama 'cucuk duit' sebab ayah mesti kata alaaa simpan jee duit tuu pakai duit abang . ecehhh romantic gila ayah aku ni , tapi betul lah makan ke beli barang shopping ke serba serbi lah duit ayah . hari tuu aku nak beli topup tapi terlupa bawak duit so mintak kat ayah aku mintak topup 10 jee tapi ayah beli 30 sampai sekarang tak habis habis .

seorang pemboros 

ok bukan nak kelas kan lelaki sebagai pemboros tapi lebih sopan sebagai kuat berbelanja . belaku kepada ayah dan adik aku yang suka beli branded . baju nak jenama ****** kasut nak ***** seluar dalam pun nak ******* dan ada lah lagi barang lain . lelaki memang tak boleh kalau kawan dia ada lebih sikit dari dia mesti nak lawan . tapi perempuan pun ada jugak sifat ingin bersaing tuu .

ambil mudah tapi protective

ada sesetengah ayah akan hanya ambil mudah pasal anak dia lebih lagi dengan anak lelaki .lantak kau lah nak keluar dengan siapa nak betumbuk ke jangan balik bawak polis datang rumah dah lah hahaha . alhamdulillah ayah aku tak macam tu , walaupun sibuk kerja tapi dia tak abaikan kita orang hehee sayang ayah awww .
protective errr ayah dengan mama kut , kalau keluar dengan kawan pun mama mesti tanya blabla kat mana blabla .ada sekali tuu saje jee nak test mama konon aku nak pergi tengok wayang kat  terminal1 hahaha terus kene marah , mama kata 'terminal 1' tempat 'mat rempit' hahaha aku gelakk jee . eyh dah termasuk cerita mama pulakk kihkih

talkative and friendly 

yang ni aku tabikkk spring lah , lelaki lebih peramah dari perempuan . lelaki kalau jumpa kawan dia perkara wajib 'mesti salam tangan' . aku dah lama buat kajian pasal ni jangan risau aku pasti  punya kajian ni hehe . kalau borak pulak grrrr tak payah cakap lah , mungkin kalau zaman batu dulu orang kata perempuan yang suka buat mesyuarat tingkap . tapi sekarang zaman besi kau pergi tengok semua kedai mamak kedai kopi tepi jalan kedai mak janda cun sape yang paling banyak datang ? ohhhh lelaki hahaha

membaca atau menulis 

errr yang ni susah sikit , sebab ada yang cenderung kepada membaca ada pulak pada menulis . tapi aku rasa membaca lebih tepat lah . contohnya majoriti blogger perempuan . tapi perempuan pun suka baca lah bukan suka tapi rajin membaca . ok nanti aku try buat kajian duduk kat mph atau popular . . . *memang keje aku nak buat kajian je lah ni

semuanya sudah tertulis dan takdir telah menjadikan kita sebegini ~

ok tukar mood kepada mood sentap tambah leleh yee . Allah Maha Bijaksana , Dia dah jadikan wanita sebagai seorang yang penyabar dan sebab itu wanita dipilih untuk menjadi seorang ibu yang sentiasa sabar dan tabah semasa melahirkan dan menjaga anak mereka . lelaki atau bapa ditakdirkan untuk menjadi payung kepada wanita , sentiasa melindunggi . apa pun semua manusia dijadikan sama , tapi bergantung kepada iman untuk menjadi baik atau buruk . manusia dibekalkan akal jadi fikirlah mana yang betul dan salah .

waaaaa apa aku ni , badan jee kecik pemikiran macam orang tua -.- *serious badan aku kecik
aduhhh otak ni dah penat fikir apa lagi point yang aku nak cakap tapi sampai situ jee lah kang banyak banyak korang bosan pulak hehe . again and again maaf yee kalau ada yang menyinggung perasaan sesiapa , sikit pun tak ada niat nak buat macam tuu . k boboi guys update next entry !

No comments:

Post a Comment

i love you all !!!!