Friday, October 21, 2011

kejam sangat ke manusia sekarang

sekarang ni cerita mak buang anak dah macam goreng pisang panas jee . macam hari tuu ada mak yang campak bayi dia dari tingkat berapa aku tak pasti . dia yang mengandungkan anak  tu tak kan lah tak ada sikit pun rasa sayang kat nak tuu ? kalau tak nak anak tuu kasi dekat aku biar aku jaga , aku pun memang free jee tak buat pape pun sekarang hehe .

aku rasa lahh mungkin mak tuu anggap anak dia sebagai beban . tapi entah lahh kita tak tau apa yang sebenarnya . mungkin ada rahsia yang mak tuu simpan atau mungkin mak tuu tertekan dengan keadaan dia sekarang .

aku selalu tengok kucing kucing aku belambak dekat rumah tuu . sekarang jee dah hampir 20 ekor . sekarang dah ada new mummy hehe yeeaaa comel jee anak dia suka suka . aku selalu suruh ayah jual jee semua kucing ni tapi biasa lah bapak segala kucing tak kasi (paan si bapak kucing). aku suka kucing tapi tak nak lah banyak sangat . buat serabut rumah jee .

ok dahh melalut pulak . aku suka cara binatang jaga anak dia . binatang terdekat semestinya kucing . aku dah lama buat experiment pasal 'benda ni' dah akhirnya berjaya haha . ok aku ada seekor ibu kucing ok bulu dia cantik macam ala ala serigala gituu . nama dia aku tak sure sakura kot . dia bunting dan ada 5 anak . aku tak tau apa masalah dia , sorang sorang anak dia mati . kadang kadang aku tengok dia malas nak kasi anak dia susu dia biar jee anak dia melalak . then , anak dia hanya tinggal 2 ekor . nama dia mimi dan demok . mimi dengan demok memang kontra . demok lebih comel dah gemuk , mimi pulak kecik jee kurus .

suka tengok demok selalu gurau gurau dengan mimi . rapat gila kalau tido pun mesti nak sama sama . kalau mimi hilang demok mesti mmeeeaauuu carik adik dia . one day mimi mati . ok memang aku tak sedih langsung tapi macam kesian jugak . sejak mimi mati mak demok tak heran demok . mak dia which is sakura selalu tak balik rumah . suka jalan jalan aku rasa dia carik lelaki lain . haha kelakar jugak kucing ni .

demok macam jadi anak yatim pun ada haha . nasib baik ada kucing lain so dia boleh lah menumpang kasih . dalam banyak banyak kucing demok lah paling kotor dan comot . dulu dia comel tembam . aku tau kenapa dia comot dan kotor . kalau korang perasan mak kucing mesti jilat kan anak dia menanda kan yang dia sayang anak dia dah dia sedang menjaga kebersihan anak dia . demok kotor sebab mak dia tak pernah nak jilat kan dia dan mingkin mak dia tak pernah nak ajar dia bersihkan diri sendiri .

kucing aku yang lain tak ada pun yang suka duduk dekat dalam tong sampah . tapi demok suka duduk dalam tong sampah . macam dah jadi favoutite port die tong sampah tuu .mak yang baik pasti tidak akan mengabaikan anak anak nya . kesian pun ada aku tengok dia . tak apa lah demok mak kau tak kesah kan kau kita orang ada ok . love you demok <3

ada jugak kucing aku yang sangat caring dengan anak dia . kalau aku curik anak dia kejap pun dah bising . lepas dia selalu main gurau gurau main kejar kejar dengan anak dia . waahhh happy nya family kau kucing .

so sayangilah anak anak anda . jaga dia sayang dia belai dia . kalau binatang reti jaga anak dia kita sebagai manusia lagi mampu . anak tu kan ibarat kain putih ibu bapa yang akan mencorakkan kain putih tu .

No comments:

Post a Comment

i love you all !!!!