Saturday, April 30, 2011

luahan hati seorang anak

aku nak cerita pasal seorang makhluk tuhan yang bernama IHSAN *bukan nama sebenar
dia ni kawan aku
sekarang aku tengok dia tak seceria dulu
actually aku dah perasan lama yang dia dah banyak berudah
Ihsan yang aku kenal periang , happy go lucky , huru hare , banyak cakap
kira macam sekarang dia memang fully changed lahh
oneday dia datang jumpe aku nangis2
dia cerita kat aku apa masalah dia sebenarnya

a story . . .

aku jealous tengok semua orang 
termasuk kau fani
kadang kadang kalau aku on fb mesti ada friends aku yang update gambar diaorang pegi holiday dengan family masing2 
lebih lebih lagi time school semester break 
dah lama aku tak pegi holiday dengan family aku 
kalau pegi pun penah tapi sekejap sangat 
aku teringin nak pegi holiday dengan semua family aku
happy sama sama  enjoy sama sama gelak sana gelak sini 
tapi aku kene paham -.- 
parents aku busy 
aku tau diorang cari duit untuk aku and adik beradik aku 
tapi salah ke kalau aku nak parents aku spent more time for their children
maybe kau rasa aku ni anak yang tak kira untung 
alhamdulillah parents aku setakat ni mampu nak tanggung kiteorang anak beranak 
makan minum pakai aku cukup 
tapi bukan tu yang aku nak 
i want happines 
dulu time aku berada dalam alam sekolah rendah 
ibu aku tiap tiap malam mesti suruh aku baca buku ANAKKU tuu 
kalau tak baca nanti kene babap dengan abah 
ibu dengan abah aku sangat pentingkan education
ibu selalu cakap , kalau kaya sekali pun tapi tak pandai tak guna 
aku tau , ibu nak aku jadi Ihsan yang berguna Ihsan yang cemerlang dunia dan akhirat 
ibu mana yang tak nak anak dia berjaya kan 
tapi bila aku dah meningkat remaja 
bila zaman aku dari sekolah rendah berubah kepada sekolah menengah 
everything changed 
aku nak ibu caring pasal aku macam dulu 
aku nak ibu tengok aku belajar 
aku nak ibu teman aku belajar 
bila exam aku nak balik rumah cepat cepat nak tunjuk kat abah yang aku dapat result yang bagus 
tapi sekarang . . 
bila aku balik tunjuk result exam 
kalau result exam macam boleh tahan  ~ bagus Ihsan nanti belajar lagi yeee
kalau result aku macam kureng sikit ibu abah cakap ~ tuu lah asyik main2 jee tak belajar
NO ! aku nak ibu abah senyum dengan result aku 
kalau aku tak dapat result yang memuaskan aku nak ibu kasi aku goods word so biar aku lagi bersemangat untuk study 
kadang kadang aku tau , aku ada buat ibu abah sedih 
aku nak mintak maaf 
tapi . . aku takot aku malu 
bagi aku satu jee bende yang akan buat ibu abah gembira 
AKU KENE BERJAYA 
yes that is it 
even aku tak happy , the main thing aku kene happy kan parents aku :)


ni lah apa yang Ihsan cerita kat aku
seriously , aku sedih dengar cerita dia
dia rasa life dia zero zero
dia rasa tak de sapa nak tau pasal dia
dia cuma mintak perhatian daripada orang yang dia sayang
conclusion nya , buat perkara yang boleh mengembirakan parents korang
cikgu aku selalu cakap
"janga buat ibuayah awak menangis dengan sikap buruk awak
buat mereka nangis kerana kejayaan anda"
i will keep your word teacher

mama ayah :(
alang tau ,alang selalu buat mama ayah down dengan result alang
time UPSR dulu , even mama happy jee tengok result alang
tapi alang nampak maa , alang tau mama kecewa
time tuu alang tau mama nak alang dapat 5A kan kan
mama ayah  . . . alang janji PMR kali ni i will do my best for you guys
alang nak tunjuk kat mama ayah yang alang boleh jadi macam along dengan angah
i promise i wont let you down again
mama ayanh i really love you guys :)

No comments:

Post a Comment

i love you all !!!!