Saturday, March 19, 2011

mari mari dua singgit dua singgit

Assalamualaikum ,

haa yaa mari mari dua singgit , singgit dua
LOL kau apahal fani ?
sebenarnya macam nii
aku tak tau lah apasal
lately ni ayah selalu membebel pasal BERNIAGA dan PENIAGA
ayah nak aku jadi business women ke
eyh boleh jugak kan
kaya kot dapat duit sendiri tuuhh
boleh pakai kereta dabak dabak
yelaa selalu kalau orang tanya cita cita apa
aku jawab : SAYA NAK JADI CIKGU 
memang ayat tuu jelah aku jawab daripada tadika sampai sekarang 
orang sekarang berebut nak jadi doctor sebab gaji besar kan dengan title DR yang memang hebat lah sekarang
tapi aku sikit pon tak minat nak jadi doctor ke nurse atau apa apa yang berkaitan dengan perubatan 
first sebab aku memang tak minat science langsung ! *tak pernah dapat sc A 
second sebab aku kesian bila tengok orang sakit , sian kot . tak sampai hati lahh nak enjet enjet ni
lagi lagi err jap thinking -.- 
haaa lagi satu tanggungjawab doctor besar 
cuba bayangkan kalau jadi doctor bedah 
operation then pesakit tu meninggal 
forsure kita rasa besalah walaupun ajal maut tu ditangan TUHAN 
dan ada jee doctor yang cuai masa operation lepas tuu mula lahh main kejar kejar masuk keluar mahkamah saman saman bagai niiehh 


aku actually teringin jugak nak buat business
macam jual tudung ke baju ke 
lagi lagi kalau tudung memang kaya cepat lah HAHA 
ok cuba tengok ni eyh *bayang kan aku jual tudung
kat malaysia nii kebanyakkan nya pakai tudung kan 
sehelai paling murah lah 10 hinggit 
actually harga dia beli dari pemborong 8 hinggit jee 
tapi dia pandai and dia nak cari untung so dia jual dengan harga 10 hinggit 
so means dia akan untung 2 hinggit untuk SEHELAI yee 
haa pandai pandai lah korang kali kan berapa hinggit dia dapat kalau sehari dia boleh jual 30 helai tudung 
tuu baru sehari belun sebulan setahun 
macam apa yang ayah selalu membebel lahh 
tak semestinya keje pakai baju comot comot buruk buruk gaji sikit 
selalunya orang yang dipandang buruk tuu lah yang kaya 


ok sekarang aku dah ada cita cita yang tetap 
kalau orang tanya cita cita apa 
aku jawab : SAYA NAK JADI BUSINESS WOMEN 
cehh nak jugak speaking english 
yelah business kan  kene lah up to date sikit HAHA 
satu lagii contoh orang yang jual pisang goreng , keropok lekor kat tepi jalan tuhh 
hishh tak payah cakap lahh 
nanti lama lama kau tengok makcik makcik tuu pakai BMW  
tapi ayah cakap kalau nak lagi cepat kaya 
pegi duduk kampung 
menoreh getah seumur hidup 
haaa memang dah dijamin lah kau akan kaya sekelip mata jeee 
nampak jee selekeh tapi kau tau sekilo getah tuu dalam 3 atau 5 hinggit 
haa pandai pandai lahh main tekan tekan kalkulator kira berapa gaji dia SEBULAN ? 
see senang jee kan dapat duit 
yang penting RAJIN dengan MALAS jee 

HAHA amik kau aku dah jadi guru matematik free hari ni 
start from now aku nak improve math nanti boleh jadi business women yang berjaya :)) 
 

No comments:

Post a Comment

i love you all !!!!