Friday, January 14, 2011

kidneys

Assalamualaikum ,

okkk semua nampak kann gambar kat atas nii *aim katt organ yang warna merah
nii nama dia kidney dalam BI lahhh but in malay we called it buah pinggang
as what we know , buah pinggang merupakan organ yang amat penting selain jantung dan otak
buah pinggang berbentuk seperti kacang kacang merah dibelah dua dan berada dibahagian bawah pusat kaerah belakan badan
jika ia baik maka baik lah seluruh badan , jika ia rosak maka rosak lah seluruh badan

actually aku takk nak story banyak banyak pasal buah pinggang ni
sebab aku bukan pakar
i want to share something

aku ada kawan , dia ada penyakit buah pinggang
nama dia K *bukan nama sebenar
bende ni berlaku tahun lepas
K selalu tak datang sekolah sebab dia tak sihat
kalau dia datang pon , dia still tak sihat sepenuhnya
one day , K pengsan :(
seminggu dia MC then bila dia dah ok dia datang sekolah
aku : K , kau sakit ke ?
K : eyhh mana ada , aku okk lahh
aku : yangg kau pengsan tuu menderrr
K : laaa tuuu sebab aku takk makan
then one day aku tengok muka dia pucat
again aku tanya
aku : K , kau kenape ? kau sakit keee ?
K : erm takk lahh aku okk
aku : eyy please lahh jangan tipu
K : okk actually aku sakit buah pinggang
aku : aku macam huh -.- speechless gileeee
since aku tauu dia sakit , aku selalu dengan dia
24 hours dengan diaa
one day K nangis , aku pon takk tau nape
dia takk nak share but aku paksa *heeee kejam kann aku
cerita diaaa . . . .
fanii , cuti bulan 6 nanti aku nak operation . ibu aku derma satu buah pinggang dia kat aku 
aku dahh nak matii ! byeebyee fani  
huh -.- man aku pun nangis sekaliii
aku tak tau pulak penyakit dia dah ktirikal sampai nakk kene operation bagaii
K ada mengadu katt aku . . .
faniii , aku dahh penat tiap tiap minggu pegi hospital . aku dahh penat hari hari makan ubat 
seriouslyy aku kesian sangat kat dia
but what can i do ? aku just bolehh doa dia selamat operation tuhh
school semester break .. .
aku sangat sangat risau , hari hari aku tunggu mesej dari K
sebab aku nak tau keadaan dia !
tibatiba tuuuppp mesej from K
faniii ! fanii ! aku dahh selamat operation tapi ibu akuu still tak sedar !
waaaaa derrr aku nakkkk melalakk niiii :'(
selang 2 3 hari macam tuhh ibu K sedar alhamdulillah
finally cuti dahh habiss ! YEAAAAA waaa aku sangat sangat excited nak datang sekolahh nakjumpe K !
muka K sangat sangat happyy , i can see it
aku pon tumpang happyyy
sebulan lepas K operation . . .
K cakap something 
fani , actually aku tak operation lagi 
pangggg , deyy aku speechless -.-'
kau tipu aku K ? sampai hati kauuu :(
fanii im really sorryy , aku bukan nak tipu kauuu 
aku just takk suka kauu terlampau caring sangat 
weyyy alasan kauu aku takk dapat terima lahh
since that accident , agakk lama aku tak tegur K
then huh -.- okk maybe ni salah akuu
aku terlampauu caring sangatt
but aku sayangg K , aku takk nak hilangg K
now aku tengok K dahh ok  happyy jeee
im curious about something
betul kee K sakit buah pinggang
huh -.- aku pon takk tau

guess what time aku update entry nii K tibatiba text akuu !
waaaaa kebetulan

No comments:

Post a Comment

i love you all !!!!