Tuesday, November 23, 2010

P E T U A

yeaaa school breakkk wooo ~
bhaha ape kess lah kau ni fanii
okok assalamualaikum :)
sorryy yaww terlebih "happy" ^_^
ok back to our topic "PETUA"
wooo sounds great is it
tadi aku huh -.- bosan gile babengg  yela cuti kan ape nakk buat
ya ya aku tau next year aku PMR and mama selalu berkata begini
"alang cuti ni baca buku ok , awak tu nak exam next year no playing anymore"
tapitapi mood nak baca buku 8 subject tuh takk datang lagii !
so now aku just baca buku motivasi bhaha ngantukk kott zzzzz
tadi kan kan aku terjumpe buku petua
so aku baca lahh wooo menarikk grrrr memang takk ngantukk lah
then aku rasa why not aku share kat korangg ape aku baca kan kan ngeeee ~
hope korangg enjoyyy


selamat tinggal jerawat !
- Campurkan susu , madu dan putih telur.Kacau hingga sebati.Sapukan pada muka dan biarkan selama 25 minit.Selepas itu , bilas dengan air . Amalkan selalu.
- Kisarkan kacang hijau dengan menggunakan sedikit air.Sapukan pada muka dan seluruh anggota tubuh semasa mandi.Biarkan selama dua hingga tiga minit . Amalkan petua ini setiap kali anda mandi.
(actually ada banyakk lagi but i choose the most simple for you guys)

awet muda !
- Selepas bangun tidur,amalkan air suam segelas dan selawat sebanyak tiga kali.Amalkan setiap hari.Insya-ALLAH muka berseri-seri dan kekal awet muda.(paling senang)

meluruskan rambut kerinting !
- Bancuhkan dua biji telur bersama sedikit tepung gandum.Basahkan rambut,tapi tidak perlu terlalu basah.Kemudian sapu bancuhan telur dan tepung gandum tadi pada keseluruhan rambut.Sikat rambut lurus dan biarkan sebentar.Bilas dengan air bersih.Lakukan dua kali seminggu.  

mencegah rambut gugur !
- Perah tiga biji limau nipis.Campurkan dengan dua biji putih telur.Ratakan di seluruh bahagian rambut.Biarkan selama dua jam , kemudian cuci bersih.


mencantikkan kuku !
- Cuci kuku tangan dan kaki hingga bersih dan lap hingga kering.Gosokkan beberapa ulas bawang putih pada kuku jari tangan dan kaki.Amalkan tiga kali seminggu.


hilangkan mata sembab !
- Gosokkan dua ketul ais pada bawah mata perlahan-lahan ke arah bertentangan(ke dalam).Amalkan setiap hari selepas bangun tidur.


merawat sunburn !
- Kukus sebiji kentang dan lenyek hingga halus.Kemudian tempelkan pada kulit yang terkena sunburn itu.


wooo tu lah petuanye . actually banyakk lagi petua dalam buku ni .
nakk tulis semua huh takk laratt !
so fani just choose the best and simple
so try lah yaww semua ni , saya juga mahu cuba !
hope berkesan lah kan kan
kalau ade salah or typing error im sorry
normal lah kan buat silap , manusia tak perfect ngeee ~
any comment please leave at my chatbox
ok saya sudah ngantukk , besokk puasa wooo pahampaham je lah puasa ape kan XP

No comments:

Post a Comment

i love you all !!!!