hello assalamualaikum hihihi aku tengah update entry tattoo tapi sempat lagi update 1 entry . lama lerr tunggu gambar uploada , ni mesti kes laptop aku yang dah season tunggu time je nak campak kat kedai besi ... aku tadi makan ketam eyh orang demam campak boleh makan ketam ke ?? ahhh aku belasah jee asal aku kenyang...
khamis hari tu kemain in coming call , kejap orang tu kejap orang ni .. aku baru nak lelap mata orang ni pulak mesej . alhamdulillah aku dapat 7A 1B ... waduh waduhh lagi sikit jaa embak fani oyyyy . yang B tu BI hahaha gila weyy aku ingat sejarah yang B . seriously aku terkejut , sejak form1 sampai lah trial exam aku punya result santik jee mesti ada A B C kekadang D pun ada .....
member aku kata nama aku kena naik pentasa . waaaaa sangat rugi ohh aku tak datang . tuu lah angan angan aku dari dulu , nak naik pentasa salam pengetua masa dapat result . tapi nak buat macam mana kan dah tak de rezeki dah bersalam salaman tuu hahaha .
terima kasih kepada semua yang membatu aku sepanjang pmr tahun ni . i love u all ! . mama ayah this is for you , even tak sehebat along dengan angah dulu hehehe . wan atok ni pun untuk wan atok jugak , time acih lah yee sebab hantar lauk peberet ani ari tu disaat ani malas nak masak huwahahaha . a million thank you to my teachers . kawan kawan ku , time acih yee . tak lupa untuk jiran aku acik zamri hehehe time acih lah yee cik sebab kasi spot question last minute hari tuu . saya buat tau semua soalan yang acik kasi ari tu .. satu lagi untuk jiran terdekat akmal azim hahaha amik kau nama penuh aku kasi , time acih sebab teman aku pegi sekolah hehehe
aku dah fikir , aku akan amik account . member aku kata kalau aku stay stad nanti aku kena masuk sains tulen . eyhh gila hape nak main paksa paksa , tak kuasa aku nak join sains tulen . so aku sekarang dalam perancangan nak pindah masuk kgv .
PLEASE HELP ME !! BETUL KE KEPUTUSAN AKU UNTUK PINDAH SEKOLAH ??
Friday, December 23, 2011
Wednesday, December 21, 2011
kira detik detik terakhir .....
haluuu good morning . ok semua budak form 3 dah lepak kat sekolah memasing . aku jee tegedik gedik duduk kat rumah sambil tunggu hint hint dari member OK RESULT DAH KELUAR !!!
wan ngan atuk ada kat rumah . pagi pagi lagi aku dah bangun err dalam pukul 9 lebih cenggitu lahh....kira pagi lah tu kalau ikut timing aku , kalau pukul 10 tuu baru dah siang hahaha *teori dr mana aku pakai ni ??
eeeeee akak risau ni . entah berapa aku dapat , nak meraung jee rasa ni . to my friends ----> korang korang miss you all 3 Durah awwww *jiwang karat aku pagi ni
kan best kalau aku dapat pegi sekolah pagi ni , dapat feel sikit saat saat menanti keputusan .. aku tak mau pegi sebab , aku malu dengan korang nanti korang gelak kan aku . aku kenal sangat dengan budak durah ni , suka sangat kutuk aku -.- sentap girgirl tau !! sebab kedua aku tak pegi .... sebab hehehe akak malu lah nanti akak nangis depan korang , nanti korang ejek aku minah cembeng huwahahaha....
dari tadi pengang phone tunggu jee mesej masuk ..... apolah lambat sangat keluar ni !! dah pukul 12.30 dah niiiiiiiiii .......... kang haku angin kanggggggggggggg *sabar fani sabar sabar
wan ngan atuk ada kat rumah . pagi pagi lagi aku dah bangun err dalam pukul 9 lebih cenggitu lahh....kira pagi lah tu kalau ikut timing aku , kalau pukul 10 tuu baru dah siang hahaha *teori dr mana aku pakai ni ??
eeeeee akak risau ni . entah berapa aku dapat , nak meraung jee rasa ni . to my friends ----> korang korang miss you all 3 Durah awwww *jiwang karat aku pagi ni
kan best kalau aku dapat pegi sekolah pagi ni , dapat feel sikit saat saat menanti keputusan .. aku tak mau pegi sebab , aku malu dengan korang nanti korang gelak kan aku . aku kenal sangat dengan budak durah ni , suka sangat kutuk aku -.- sentap girgirl tau !! sebab kedua aku tak pegi .... sebab hehehe akak malu lah nanti akak nangis depan korang , nanti korang ejek aku minah cembeng huwahahaha....
dari tadi pengang phone tunggu jee mesej masuk ..... apolah lambat sangat keluar ni !! dah pukul 12.30 dah niiiiiiiiii .......... kang haku angin kanggggggggggggg *sabar fani sabar sabar
Monday, December 19, 2011
disaat saat gentir .......
huhuhu haluuuuuuu assalamualaikum !!! how wow you ?? *ok mampus kene bebel dengan teacher BI aku merapu tulis ayat bi macam speaking indon huwahahaha . sape rindu aku angkat dagu .... *certorai angkat certorai certorai .
kan hari tu aku kata yang aku tak sihat . 3 hari aku betapa atas katil 24 jam . sampai aku rasa rimas duk terlentang jee , nak bangun tapi tak larat . petang semalam aku mengagah kan diri keluar tengok ayah tanam pokok baru baru dia , aku dah rasa nak pitam berdiri lama lama....nasib lerr aku tak tumbang time tu kalau tak sape nak angkat blue hippo comel ni ?? kau larat ke nak hangat aku ?? hahaha ok kereta sorong ayah ada sorong lah aku pegi klinik depan umah hahaha *mampus pancit tayar
sabtu ahad aku ok lagi , sampai pagi tadi mintak ampun ahkak dah tak larat dikkk . aku nak turun breakfast pun menangis aku naik turun tangga . ingat nak masak ikan steam tapi dah aku nak bangun pun tak larat . suruh bibik panas kan lauk semalam , buat sakit jiwa dan lara aku jee pung pang masak yang makan aku dengan bibik . paan feeling2 lahir kat london dia mana makan nasi *sedor lah diri kau tu lahit kat soromban jang oiiii
tadi dah pegi klinik ... doktor tu kata kan kan kan kan . aku mengalami ......
kan hari tu aku kata yang aku tak sihat . 3 hari aku betapa atas katil 24 jam . sampai aku rasa rimas duk terlentang jee , nak bangun tapi tak larat . petang semalam aku mengagah kan diri keluar tengok ayah tanam pokok baru baru dia , aku dah rasa nak pitam berdiri lama lama....nasib lerr aku tak tumbang time tu kalau tak sape nak angkat blue hippo comel ni ?? kau larat ke nak hangat aku ?? hahaha ok kereta sorong ayah ada sorong lah aku pegi klinik depan umah hahaha *mampus pancit tayar
sabtu ahad aku ok lagi , sampai pagi tadi mintak ampun ahkak dah tak larat dikkk . aku nak turun breakfast pun menangis aku naik turun tangga . ingat nak masak ikan steam tapi dah aku nak bangun pun tak larat . suruh bibik panas kan lauk semalam , buat sakit jiwa dan lara aku jee pung pang masak yang makan aku dengan bibik . paan feeling2 lahir kat london dia mana makan nasi *sedor lah diri kau tu lahit kat soromban jang oiiii
tadi dah pegi klinik ... doktor tu kata kan kan kan kan . aku mengalami ......
*saje suruh kau senaman tangan scrool
*amacam ?? nak tau tak aku sakit ape ?? scrool lagi yee hehehe
AKU KENA DEMAM TERCAMPAK !
hehehe tu lah doktor kata . i kena chicken pox atau nak nama glamour sikit kita panggil demam kpop hahaha *eeee please aku tak minat kpop ogeh ... ni semua kes berjangkit dengan paan . aaaaaaaaaaaaaa tensyen haku .. dulu masa exam aku tak sihat , nak amik resault pun tak sihat . ishh ishh cobaan . eyh tapi aku tak tau lah aku dapat pegi ke tak amik resault nanti . tengok keadaan lah yee . aqis ajak keluar esok , tapi dah aku demam tercampak ni kan terpaksa lah meraung jee tengok diaorang bejalan.... eeee aku nak tengok ombak rindu lahhh !!! terpaksa lah aku kutil kutil tabung beli cd . beli yang original ogehh . boleh simpan , kasi anak anak aku tengok lagi 30tahun akan datang huwahaha
nak tengok gambar comel aku yang terkini tak ?? *comel taik kucing haktuihh ... esok lah yee , aku malam malam buta ni tak kuasa nak amik gambar . siang gambar aku cun sikir , malam hampeh . *macam bini shrek pulak aku ni hahaha ohhh please laki aku si gendut berkulit hijauu . pasal tatoo pd aku update esok lah yee hehehe .
Saturday, December 17, 2011
ubat ketenangan jiwa ada ??
aku ni dah berbalut dengan selimut dari tengah hari tadi . sejuk lahh weyy , tengah hari buta sejuk ?? ahkak demam lerr dik . dari malam tadi tiba2 kepala aku macam something wrong . macam ada batu sebesar gajah jee dalam kepala ni . aku ingat sakit biasa jee , pagi tadi macam dah teruk sikit . aku tau , kalau aku sakit kepala makna nya demam dah hint hint nak betapa dalam badan aku . bila masa aku kelua rumah ?? bila masa aku main hujan ??
hehehe ni mesti kes errr darah gemuruh di jiwa dah melanda diri kahkah . gila kau tak cuak resault keluar minggu depan !!! haku dah siap mimpi mimpi ni . jangan tanya mimpi apa , aku bedal kau kang .
aku nak update pasal pesta dangdut yang aku pegi malam tadi . hahaha ok eeee tak kuasa aku nak pusing gerudi tak tentu pasal ni . malam tadi aku tengok tatoo dekat PD . eyhh korang korang please lah pegi tengok sumpah best gila . malam ni dengan malam esok jee lagi . lepas tu haih melepas lah korang . you better go now !!! aku hempuk sorang sorang kang hahaha singa betina demam demam pun nak hangin jugak ke ???
ok aku nak jadi sleeping tak berapa nak beauty sekarang . baru pukul 7.35 kau dah nak tido ?? hahaha ala orang sakit kena tido banyak , supaya minda berkembang dan badan pun berkembang hahaha ... nanti aku dah sihat aku update pasal PD ...
hehehe ni mesti kes errr darah gemuruh di jiwa dah melanda diri kahkah . gila kau tak cuak resault keluar minggu depan !!! haku dah siap mimpi mimpi ni . jangan tanya mimpi apa , aku bedal kau kang .
aku nak update pasal pesta dangdut yang aku pegi malam tadi . hahaha ok eeee tak kuasa aku nak pusing gerudi tak tentu pasal ni . malam tadi aku tengok tatoo dekat PD . eyhh korang korang please lah pegi tengok sumpah best gila . malam ni dengan malam esok jee lagi . lepas tu haih melepas lah korang . you better go now !!! aku hempuk sorang sorang kang hahaha singa betina demam demam pun nak hangin jugak ke ???
ok aku nak jadi sleeping tak berapa nak beauty sekarang . baru pukul 7.35 kau dah nak tido ?? hahaha ala orang sakit kena tido banyak , supaya minda berkembang dan badan pun berkembang hahaha ... nanti aku dah sihat aku update pasal PD ...
Friday, December 16, 2011
Jcard bebeh !!!!
haluuuuuu ok tumpang lalu minah kepohci nak membebel ni hehehe . baru balik dari jj hahaha jj lagi baru rabu lepas pegi ni pegi lagi . aku pun dah kenal pekerja kat situ -.- aku update entry sambil pelahap apam pagi tadi padahal ayam goreng mcd dah bantai 2 ketul tadi , dengan breakfast nasi lemak sebungkus pagi tadi . haih macam mana nak kurus ni aniiiii ooyyyyy semalam bukan main kata 3 bulan . hehehe ala relax lerr esok akak joging yeee ....
sape tau hari ni Jcard kat jusco seremban 2 angkat lutut !! *asal aku sorang je angkat lutut ?? ... yang belum pegi sila lah pegi yee , rugi u alls tak pegi . sampai pukul 11 malam ni . tapi better kau pegi naik motor lah yee , jusco macam sardin adabi kau tau .. segala macam bangsa ada dalam tuu , eee pening kepala aku ramai2 ni . mama balik petang semalam , mama lah ajak aku pegi jj sebab ada jcard . pagi tadi masa breakfast mama kat mama ingat nak pegi jj kejap nak beli kuali ... hehehe kuali yee maa , yang tadi sampai belasah dua kasut dengan blouse kemain lagi eyh hamboi hamboi kuali nyee dak lah beli pun .
aku memang dah berniat ceh kemain lagi niat konon , aku nak carik jeans . aku ni kan kaki gajah memang lerr susah carik jeans . pilih jeans pegi kat fitting room , ohhh mak aii amoi ni aku tunggu dia melaram dalam fitting room tu kemain lagi . maximum 5 pasang jee boleh try , ni kau hangkut 1 bakul nak try banyak pulak cikadak kau kan . nak try banyak banyak pegi buat jj sebelah umah . nasib aku ni sabar sikit , kalau tak dah roboh pintu tu aku kasi pecah kau fitting lah sambil pintu tuu berbogel .... tak pun dengan kau kau aku bogel kan sekali karang hahahaha kejam betul singa betina ni ... disebabkan amoi tuu mood nak beli jeans aku dah fly fly away , dengan jeans yang tak muat . eeee menci tau , boleh tak buat jeans lebar sikit part peha .. aku ni kaki besar kedabak mana lah muat straight cutting ni . jeans yang aku suka pakai voir jee , dah tu part voir punya jeans dah macam longgok buah rambutan jee besepah nak mampus -.- lepas tu amoi yang kerja kat situ macam nak tak nak jee amik kan saiz yang aku mintak . sikit sikit kata saiz dah habis lah itu lah ini eeee aku hempuk kau kat lantai kang . geram girgirl tau ! last last aku beli tshirt 2 helai dengan cardigan . haaaa puas hati aku , time balik senggih jee macam kerang basi huwahahaha .... jeans tu aku rasa lain kali jee lah aku beli . dengan makcik makcik sibuk duk rembat handbang , shopping tak hingat dunia dia orang ni . main langgar jee , aku sekeh kepala dengan handbang tu kang tau lah .
tengah aku tunggu mama duk sibuk belek bantal lah cadar tilam ke hape , aku ternampak ada drama swasta tak berbayar hahaha .ada sorang makcik ni dia dengan anak dia kot tengah bayar barang2 dia lah kat kaunter . penuh troli makcik tu aku tengok . segala macam cadar lah bantal dia balun . kat kaunter tu memang beratur panjang time tu . tiba tiba duit makcik tuu tak cukup -.- tak cukup maksud aku , duit cash yang dia ada lah tak cukup . boleh pulak dia kata err boleh tak tunggu kejap , makcik nak pegi cucuk duit nanti makcik datang balik . ok lepas tuu aku dah tak tau mana pegi makcik tu sebab drama tu dah tergantung sebab mama dah ajak aku naik atas pulak . kesimpulannya sebelum nak bayar tu , buat lah matematik sikit . conggak lah sikit barang yang kau nak bayar tu ,agak agak duit dalam purse macam tak cukup pegi lah cucuk duit dulu so tak lah menggangu masa orang lain yang jenuh beratur nak bayar . ok fine aku rasa makcik tu dah terlampau excited , ambik itu ini sampai dah terover bajet . jadi lah pengguna yang bijak yee anda anda sekalian :))
gambar ada tapi aku malas lah nak transfer , akak lotih tau . jap karang nak pegi PD pulak i ada show hahaha . show lah sangat , kerek gila haku ni kan . heyy heyy orang PD jumpa korang malam ni tau tau , ana rafali pun ada jangan lupaaaaa yeee hehehehe . ok aku nak tido peluk peluk dengan bantal baru beli tadi hahaha boboi ...
eyyyhhh jap jap , jangan lupa pegi jj yee . ada sale and boleh dapat voucher . rugi tak pegi hehehe . minggu depan jusco maluri pulak ada jcard ok mama dah hint hint aku suruh ajak ayah pegi kahkah eeee i like nyaahhh ....
_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me
sape tau hari ni Jcard kat jusco seremban 2 angkat lutut !! *asal aku sorang je angkat lutut ?? ... yang belum pegi sila lah pegi yee , rugi u alls tak pegi . sampai pukul 11 malam ni . tapi better kau pegi naik motor lah yee , jusco macam sardin adabi kau tau .. segala macam bangsa ada dalam tuu , eee pening kepala aku ramai2 ni . mama balik petang semalam , mama lah ajak aku pegi jj sebab ada jcard . pagi tadi masa breakfast mama kat mama ingat nak pegi jj kejap nak beli kuali ... hehehe kuali yee maa , yang tadi sampai belasah dua kasut dengan blouse kemain lagi eyh hamboi hamboi kuali nyee dak lah beli pun .
aku memang dah berniat ceh kemain lagi niat konon , aku nak carik jeans . aku ni kan kaki gajah memang lerr susah carik jeans . pilih jeans pegi kat fitting room , ohhh mak aii amoi ni aku tunggu dia melaram dalam fitting room tu kemain lagi . maximum 5 pasang jee boleh try , ni kau hangkut 1 bakul nak try banyak pulak cikadak kau kan . nak try banyak banyak pegi buat jj sebelah umah . nasib aku ni sabar sikit , kalau tak dah roboh pintu tu aku kasi pecah kau fitting lah sambil pintu tuu berbogel .... tak pun dengan kau kau aku bogel kan sekali karang hahahaha kejam betul singa betina ni ... disebabkan amoi tuu mood nak beli jeans aku dah fly fly away , dengan jeans yang tak muat . eeee menci tau , boleh tak buat jeans lebar sikit part peha .. aku ni kaki besar kedabak mana lah muat straight cutting ni . jeans yang aku suka pakai voir jee , dah tu part voir punya jeans dah macam longgok buah rambutan jee besepah nak mampus -.- lepas tu amoi yang kerja kat situ macam nak tak nak jee amik kan saiz yang aku mintak . sikit sikit kata saiz dah habis lah itu lah ini eeee aku hempuk kau kat lantai kang . geram girgirl tau ! last last aku beli tshirt 2 helai dengan cardigan . haaaa puas hati aku , time balik senggih jee macam kerang basi huwahahaha .... jeans tu aku rasa lain kali jee lah aku beli . dengan makcik makcik sibuk duk rembat handbang , shopping tak hingat dunia dia orang ni . main langgar jee , aku sekeh kepala dengan handbang tu kang tau lah .
tengah aku tunggu mama duk sibuk belek bantal lah cadar tilam ke hape , aku ternampak ada drama swasta tak berbayar hahaha .ada sorang makcik ni dia dengan anak dia kot tengah bayar barang2 dia lah kat kaunter . penuh troli makcik tu aku tengok . segala macam cadar lah bantal dia balun . kat kaunter tu memang beratur panjang time tu . tiba tiba duit makcik tuu tak cukup -.- tak cukup maksud aku , duit cash yang dia ada lah tak cukup . boleh pulak dia kata err boleh tak tunggu kejap , makcik nak pegi cucuk duit nanti makcik datang balik . ok lepas tuu aku dah tak tau mana pegi makcik tu sebab drama tu dah tergantung sebab mama dah ajak aku naik atas pulak . kesimpulannya sebelum nak bayar tu , buat lah matematik sikit . conggak lah sikit barang yang kau nak bayar tu ,agak agak duit dalam purse macam tak cukup pegi lah cucuk duit dulu so tak lah menggangu masa orang lain yang jenuh beratur nak bayar . ok fine aku rasa makcik tu dah terlampau excited , ambik itu ini sampai dah terover bajet . jadi lah pengguna yang bijak yee anda anda sekalian :))
gambar ada tapi aku malas lah nak transfer , akak lotih tau . jap karang nak pegi PD pulak i ada show hahaha . show lah sangat , kerek gila haku ni kan . heyy heyy orang PD jumpa korang malam ni tau tau , ana rafali pun ada jangan lupaaaaa yeee hehehehe . ok aku nak tido peluk peluk dengan bantal baru beli tadi hahaha boboi ...
eyyyhhh jap jap , jangan lupa pegi jj yee . ada sale and boleh dapat voucher . rugi tak pegi hehehe . minggu depan jusco maluri pulak ada jcard ok mama dah hint hint aku suruh ajak ayah pegi kahkah eeee i like nyaahhh ....
_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me
Thursday, December 15, 2011
work out *haaakktuuiihh
ceh kerek gila aku nak cerita pasal work out *ok kasi penampor satu paaannnggg . ok dah cukup cukup aku dah sedar dari mimpi alam ini huwahaha . petang tadi aku joging tu pun sebab TERPAKSA ok -.- eeee venci tau paksa paksa i sukan sukin ni ...badan aku ni macam biskut tiger pulak , kejap aku rasa macam gemuk banyak kejap aku rasa macam slimmmmmm giiilleeeeeeeee hahaha *yang ado minah ni
eyh aku cakap serious ni tau , memang macam biskut body aku . aku ni mana boleh skip makan , kang macam disco bunyi perut aku dum dum dam hahaha ala ala gituu lah bunyi perut aku . selalu aku joging kat track meal jee yee sebab aku tak kuasa nak keluar siap siap dengan baju sukan dengan track bottom bagai mintak maap mintak ampuan tak kuasa akak ... terima kasih lah kat ayah sebab bermurah hati belikan hehehe i lap u lah ayah muwahaha ... lepas tu hari tu ayah dah bising bising sebab ayah kata track meal tu dah tak digunakan -.- eeee orang guna lah ayah je tak nampak ok ..
bukan nak cerita berapa berat aku , berapa banyak lemak telah berjaya aku kumpul atau berapa banyak stokin sukan yang aku ada tapi tak pakai *eyh tiba tiba cite stokin masuk dlm blog aku hehehe ... kita kan kan sebenarnya saje jee nak bagi tau lagu peberet iter masa work out .
1) hasta la vista (camp rock)
2) unfriend (greyson chance)
3) whos that boy (demi lovato)
4) staright to my heart (back street boys)
5) cupid (girls day) *sesuai untuk nak bersenam ala ala gedik style
6) run the world (beyonce) *mujarab untuk tarian dangdut untuk mak mak
7) got to love you
8) battlefield (jordan sparks) *paling sesuai untuk bersenam ketika marah
9) ring ding dong (shinee) * menari gerudi paling best lagu ni , terbaik wokk
10) energetic (boa)*catwalk digalakkan pakai lagu ni tau
ok aku senaraikan top10 jee lah yee . ikut kan hati memang satu folder aku tulis . kang korang bukan nak baca habis kan kan hehehe . lain orang lain cita rasa . ada orang suka dengar aku yang ala ala "cucuk langit" tuuu , terkeluar jantung aku dengar lagu macam tu hahaha . tapi tolong lah jangan kata kau bersenam sambil layan lagu ost ombak rindu , aku tau lah lagu tu dah macam goreng pisang panas sekarang .
kalau aku joging kat kompleks aku suka dengar lagu battlefield , fuuuhhhh aku akan buat braise walk lepas tu jalan poyo nak mampus konon konon menentang angin cewahhh sekali terjelopok jatuh tau lah hahaha .
Majulah sukan untuk negara !!!! hahaha tiba tiba apahal aku ni .... bagi aku 3 bulan tau tau , aku tengah usaha nak kurus habis ni . kena kuat kan semangat sikit . aku ni petang2 tu kalau rajin je joging , kalau mood malas tu dah menusuk di kalbu ku ini haahhh aku lagi suka betapa dalam bilik hadap blog dengan skype . . sape yang agak agak berazam nak kurus "mari lah ikut saya kawan kawan" cehh ayat dah macam ayat upin ipin *feeling feeling buat suara comel macam upin ipin
eyh aku cakap serious ni tau , memang macam biskut body aku . aku ni mana boleh skip makan , kang macam disco bunyi perut aku dum dum dam hahaha ala ala gituu lah bunyi perut aku . selalu aku joging kat track meal jee yee sebab aku tak kuasa nak keluar siap siap dengan baju sukan dengan track bottom bagai mintak maap mintak ampuan tak kuasa akak ... terima kasih lah kat ayah sebab bermurah hati belikan hehehe i lap u lah ayah muwahaha ... lepas tu hari tu ayah dah bising bising sebab ayah kata track meal tu dah tak digunakan -.- eeee orang guna lah ayah je tak nampak ok ..
bukan nak cerita berapa berat aku , berapa banyak lemak telah berjaya aku kumpul atau berapa banyak stokin sukan yang aku ada tapi tak pakai *eyh tiba tiba cite stokin masuk dlm blog aku hehehe ... kita kan kan sebenarnya saje jee nak bagi tau lagu peberet iter masa work out .
1) hasta la vista (camp rock)
2) unfriend (greyson chance)
3) whos that boy (demi lovato)
4) staright to my heart (back street boys)
5) cupid (girls day) *sesuai untuk nak bersenam ala ala gedik style
6) run the world (beyonce) *mujarab untuk tarian dangdut untuk mak mak
7) got to love you
8) battlefield (jordan sparks) *paling sesuai untuk bersenam ketika marah
9) ring ding dong (shinee) * menari gerudi paling best lagu ni , terbaik wokk
10) energetic (boa)*catwalk digalakkan pakai lagu ni tau
ok aku senaraikan top10 jee lah yee . ikut kan hati memang satu folder aku tulis . kang korang bukan nak baca habis kan kan hehehe . lain orang lain cita rasa . ada orang suka dengar aku yang ala ala "cucuk langit" tuuu , terkeluar jantung aku dengar lagu macam tu hahaha . tapi tolong lah jangan kata kau bersenam sambil layan lagu ost ombak rindu , aku tau lah lagu tu dah macam goreng pisang panas sekarang .
kalau aku joging kat kompleks aku suka dengar lagu battlefield , fuuuhhhh aku akan buat braise walk lepas tu jalan poyo nak mampus konon konon menentang angin cewahhh sekali terjelopok jatuh tau lah hahaha .
Majulah sukan untuk negara !!!! hahaha tiba tiba apahal aku ni .... bagi aku 3 bulan tau tau , aku tengah usaha nak kurus habis ni . kena kuat kan semangat sikit . aku ni petang2 tu kalau rajin je joging , kalau mood malas tu dah menusuk di kalbu ku ini haahhh aku lagi suka betapa dalam bilik hadap blog dengan skype . . sape yang agak agak berazam nak kurus "mari lah ikut saya kawan kawan" cehh ayat dah macam ayat upin ipin *feeling feeling buat suara comel macam upin ipin
Wednesday, December 14, 2011
Hikmah
hyeeee u alls :)) perut aku dah kenyang sebab tu ceria sikit . hari ni ahkak masak macam biasa lah kan , mesti lah aku masak yang very the simple punye lauk . hari tu pegi pasar tani aku nampak ikan talapia merah fresh lagi tau siap berenang lenang ikan tu dalam air . hahaha aku dengan jaya nye suruh mama beli sebab i teringin nak makan . so tadi aku buat ikan talapia merah masak kicap hahaha , tu jee lah modal aku kan kicap goreng tak pun rebus . aku malas nak masak kari ke kurma sebab leceh , i kan pemalas sikit . lepas tu aku buat telur peberet aku , telur campur hotdog , timun dengan chicken ball . kau ada ??? huwahaha . telur campak timun fuuuhhh ni mesti sebab aku dah terpengaruh dengan iklan kesihatan yang suruh makan sayur banyak banyak sampai muntah hehehe . lepas tu bukak fridge aku tengok cendawan banyak lagi , so buat cendawan goreng sebab teringin hahaha . aku ni kan mok mok sikit , makan mesti banyak selera pun besar babe .
eeee aku ni kan memang suka cerita rojak rojak kan . tajuk hikmah tapi dok kepoh pasal apa kau masak . dasar minah kepohci !!!
sebenarnya kan kan kan , semalam kan aku puasa . yang aku sibuk duk pikir nak masak atau ajak ayah makan luar . dah ayah pun ajak makan luar aku pun balun je lah . dah makan tu aku masuk kedai buku A(bukan nama sebenar) sebab nak carik novel . pusing pusing tak jumpe pun buku yang aku carik . jalan pegi kedai buku B pulak . pusing pusing tak jumpe jugak . aku baru nak bla ni , tiba tiba ternampak buku yang dicari Ombak Rindu . hahaha akhirnyaaaaaaaaaa , tinggal satu jee buku . nasib baik i cepat tau kalau tak melepas nak baca . aku nak tengok OR so kena baca dulu baru ada feeling feeling sentap sikit kan kan hehhe .
cerita asal sebenarnya macam ni .... kat pintu keluar tu ada tersusun buku yang kira macam tengah goreng pisang panas lahh . time aku nak keluar dari kedai buku B tuu aku ternampak ada satu novel OR . aku nak amik tapi takut sebab buku tu dia susun santik jee konon macam untuk tontonan umum je lah kan . kebetulan kat kaunter ada sorang pekerja kedai tu . tapi pekerja tu errr aku tak tau nak kelas kan dia sebagai apa . tapi gerak hati aku kuat mengatakan yang dia perempuan . just dress up dia dengan rambut dia je lah macam lelaki . serious aku tak tau nak panggil dia akak ke abang . kang aku panggil akak dia hangin pulak tak pasal pasal makan pelempang aku hahaha . nak selamat aku pegi kat dia berdiri terpacak depan dia tunggu sampai dia pandang aku baru aku ckp . ok bila dia dah pandang aku pun tanya lah , errr novel ombak rindu tuu satu je ke yang tinggal ?? kat rak buku tak de pun .. dia pun jawab haah , adik ambik lah yg kat situ , tuu je last yang tinggal ... ok dah bayar tu aku pun berambus dari kedai tu dengan hati yang suka suki hahaha jalan sambil hayun hayun beg pelastik *nasib tak tercampak plastik tu
apa yang aku nak tegaskan kat sini (cehh tegaskan konon ,bajet dalam meeting jee huwahaha) aku memang rasa dia tu perempuan . aku dengar suara dia sedap jugak , cuma suara tu macam dibuat buat supaya lebih garau . orang kata suara aku macam jantan , eee sentap girgirl tau -.- i girl ok suara jee garau sikit , aku dah try buat suara princess tapi tetap tak jadi eeee venci tauu !!!! muka dia pun aku tengok ok , putih lagi dia dari aku .then rambut dia pun lurus jee aku tengok walau pun rambut dia macam lelaki . bagi aku lah , kalau betul lah dia perempuan fuuuuhhhh mesti santik gilerr bebeh , scha alyahya pun kalah doohhh . mungkin ada sebab kenapa dia ubah image dia . setiap kejadian yang berlaku ada hikmahnya kan :)) aku cuma harap , dia kembali kepada image yang asal dan aku rasa image yang asal tu lagi sesuai untuk dia .
eeeeeeeeeee kalau pekerja tu baca blog aku mampuih aku kena belasah hahaha , sorry kak / abang :))
eyh asal aku tengok kat jj semalam macam ramai mat indon jee . before ni pegi aku rasa tak de pun . ni banyak pulak mat indon semalam . jalan bekumpulan , satu kumpulan lebih kurang 7 ke 8 orang . macam buat lawatan sambil belajar jee -.- ke dia orang ni datang jj nak tengok ombak rindu ?? ala macam kat term1 tu tak de wayang jee . kau duduk lepak kat term1 dah lahh , nak lepak kat jj pulak . karang mak aku tak kasi pg jj dah sebab ramai mat indon ...
eeee aku ni kan memang suka cerita rojak rojak kan . tajuk hikmah tapi dok kepoh pasal apa kau masak . dasar minah kepohci !!!
sebenarnya kan kan kan , semalam kan aku puasa . yang aku sibuk duk pikir nak masak atau ajak ayah makan luar . dah ayah pun ajak makan luar aku pun balun je lah . dah makan tu aku masuk kedai buku A(bukan nama sebenar) sebab nak carik novel . pusing pusing tak jumpe pun buku yang aku carik . jalan pegi kedai buku B pulak . pusing pusing tak jumpe jugak . aku baru nak bla ni , tiba tiba ternampak buku yang dicari Ombak Rindu . hahaha akhirnyaaaaaaaaaa , tinggal satu jee buku . nasib baik i cepat tau kalau tak melepas nak baca . aku nak tengok OR so kena baca dulu baru ada feeling feeling sentap sikit kan kan hehhe .
cerita asal sebenarnya macam ni .... kat pintu keluar tu ada tersusun buku yang kira macam tengah goreng pisang panas lahh . time aku nak keluar dari kedai buku B tuu aku ternampak ada satu novel OR . aku nak amik tapi takut sebab buku tu dia susun santik jee konon macam untuk tontonan umum je lah kan . kebetulan kat kaunter ada sorang pekerja kedai tu . tapi pekerja tu errr aku tak tau nak kelas kan dia sebagai apa . tapi gerak hati aku kuat mengatakan yang dia perempuan . just dress up dia dengan rambut dia je lah macam lelaki . serious aku tak tau nak panggil dia akak ke abang . kang aku panggil akak dia hangin pulak tak pasal pasal makan pelempang aku hahaha . nak selamat aku pegi kat dia berdiri terpacak depan dia tunggu sampai dia pandang aku baru aku ckp . ok bila dia dah pandang aku pun tanya lah , errr novel ombak rindu tuu satu je ke yang tinggal ?? kat rak buku tak de pun .. dia pun jawab haah , adik ambik lah yg kat situ , tuu je last yang tinggal ... ok dah bayar tu aku pun berambus dari kedai tu dengan hati yang suka suki hahaha jalan sambil hayun hayun beg pelastik *nasib tak tercampak plastik tu
apa yang aku nak tegaskan kat sini (cehh tegaskan konon ,bajet dalam meeting jee huwahaha) aku memang rasa dia tu perempuan . aku dengar suara dia sedap jugak , cuma suara tu macam dibuat buat supaya lebih garau . orang kata suara aku macam jantan , eee sentap girgirl tau -.- i girl ok suara jee garau sikit , aku dah try buat suara princess tapi tetap tak jadi eeee venci tauu !!!! muka dia pun aku tengok ok , putih lagi dia dari aku .then rambut dia pun lurus jee aku tengok walau pun rambut dia macam lelaki . bagi aku lah , kalau betul lah dia perempuan fuuuuhhhh mesti santik gilerr bebeh , scha alyahya pun kalah doohhh . mungkin ada sebab kenapa dia ubah image dia . setiap kejadian yang berlaku ada hikmahnya kan :)) aku cuma harap , dia kembali kepada image yang asal dan aku rasa image yang asal tu lagi sesuai untuk dia .
eeeeeeeeeee kalau pekerja tu baca blog aku mampuih aku kena belasah hahaha , sorry kak / abang :))
eyh asal aku tengok kat jj semalam macam ramai mat indon jee . before ni pegi aku rasa tak de pun . ni banyak pulak mat indon semalam . jalan bekumpulan , satu kumpulan lebih kurang 7 ke 8 orang . macam buat lawatan sambil belajar jee -.- ke dia orang ni datang jj nak tengok ombak rindu ?? ala macam kat term1 tu tak de wayang jee . kau duduk lepak kat term1 dah lahh , nak lepak kat jj pulak . karang mak aku tak kasi pg jj dah sebab ramai mat indon ...
Subscribe to:
Posts (Atom)