Friday, March 16, 2012

trip to mount datuk

assalamualaikum :))

eyh mood macam baik sangat jee malam ni kihkih

let the story begin ..

penat pun tak hilang lagi , tapi tak apa gigih kan jugak diri mengupdate..tadi turun bawah nak makan jap lutut aku dah problem jalan pung kengkang sambil pot pet "adeh adeh sakit sakit" standard lah kan panjat gunung sakit sakit...

aku tengok dekat fb kemain diorang punya planning pukul 3.30 pagi dah bekumpul kat sekolah...eyh kau gila hape tak nampak jalan hokay nanti....ai atuuttt atuuttt ~ hahaha dasar pelastik ! syukur syukur masa telah ditukar pada pukul 6.30 :)) tu pun aku diantara yang lambat sampai sekolah -,-

sampai sana dalam pukul 8 blabla...bayaran dikenakan sebanyak 5 hinggit sorang yee , harap maklum...pukul 8.45 kita orang dah mula gerak...mula mula boleh lah semangat boleh gelak gelak , lepas tu dah besepah ada yang dah nun jauh di atas , ada yang nun jauh kebawah hahaha dan aku berada ditengah tengah...a day before pegi ni aku ada lah buat latihan dekat lake garden tu pun hampeh sehari je pegi...along kata "kau kalau pancit kat atas tu siapa nak tolong" ......... "eyh pancit pam lah , apa susah "

jalan jalan jalan dan terus jalan...eyh bukan jalan , kau kena daki , macam naik tangga tau ?? tangga bukan pakai batu bata ke simen ke hape yeh , akar akar pokok besar tu je lah tangga kau....aku dah banyak kali tersadung kaki kat akar , nasib tak jatuh...then stop dekat satu pokok ni , cikgu tanya " tuu nampak tak tanah tu , kesan apa ?" ....... semua buat tak tau , sebab memey tak tau... "babi hutan baru lalu sini , di kan suka sondol sondol tanah " ......... err hokay aku dah cuak-,-

check point pertama :))

aku berjaya menjadi orang ke 5 sampai sini

kau hayati dulu gambar ni nanti aku cerita

kau tengok diorang semua boleh amik gambar senggih senggih naik tangga

sebenarnya seblum tangga ni , ada satu lagi tangga untuk sampai sini...

seriously , kat situ aku dah stuck

lepas tu berjaya sampai

ingat nak stay bawah je malas nak naik batu atas sekali

tapi cikgu suruh naik jugak sebab sayang dah penat penat daki nak mengalah sampai situ

aku memang gayat , lagi gayat bila tengok tangga tangga tu macam nak patah
hahaha

err amik masa jugak aku nak sampai atas

then
bila nak turun aku lagi cuak sebab macam tak confident
serious tak confident , rasa nak jatuh
30 minit aku tehegeh hegeh turun
btw , thank you semua :))

osah rami menyaksikan gelajat cuak ketakutan aku turun tangga tak berapa nak kukuh tapi sorang pun tak nak amik gambor iter kan weeeeeekkkkkkkk sentap sentap

-------------------------------------------

masa ni baru sampai batu paling atas

sampai jee zaty terus hulur cokolet , ok good aku perlukan tenaga !!

aku punye ketakutan kegayatan belum hilang kau dah sibuk nak amik gambar

chill lah bro..

hokay abang abang eeeeee geli -,-

ok tukar ,adik adik yang memanjang mengarahkan "weyh amik gambar blablabla "

"aku tau lah amik gambar tak payah suruh suruh -,-"

haloloh homey betul budak ni

cool jee zaty panjat tangga , aku yang cuak -,-

relax jee duduk kat bawah bawah , sekali jatuh tau lah

zzzzzz aku tak berani duduk situ , ai duduk kat bahagia atas lebih selamat :)

ni sorang lagi nak bunuh diri ke hape

whoaaaaa girgirl atuuuttt atuttt *kasi penampor sekali !

anak dengan bapak paling cool

dah berjaya panjat gunung datuk 4 KALI !!

ohhh myyy aku yang sekali pun dah "hokay lepas ni tak nak naik lagi "

all the boys yang betul betul buat aku tegelak banyak ....masa tengah mendaki untuk sampai puncak , bawah aku ada lagi ramai...semua kes pancit...kita orang main saiko gilaaa...yang jalan kedepan jerit "weyy cepat cepat dah nak sampai !!! "............. padahal lambat lagi sampai -,- .....jerit lagi "cepatttttt dah nak sampai" ....... orang bawah dah rasa tertipu terus jerit "tipu dosa mati seksa !" hahahaha

hokay bila jin jin gayat dah berambus baru boleh sengihh amik gambor

tengok , amik gambar duduk je .. tak berani nak berdiri atuuuuuuutttttt !

we are the only girls !!

give me five bebeh , girl power !!!

errr ni nama dia kes kecenderungan

memikirkan masa hadapan yang tak pernah nak cerah :DD

and here we are :))

errr apa nama dia , hah apok ...yes yelah kot aku dengar orang panggil cenggitu

tau lah candid kut ye pun pakai lah baju -,- hahhaha

seriously seronok puas bangga takut semua ada...aku pegi bukan untuk suka suka tapi untuk pengalaman...aku tau masa ni je aku dapat pegi , sebab kalau ajak mama dengan ayah mesti tak ada masa...naik gunung datuk mental fizikal kena kuat , paling penting mental...sebab baru setengah jalan kau confirm dah "erhhhh cannot go ,aku dah pancit"

masa turun aku err dengan 4 orang lelaki kat belakang...tertinggal hahaha...ada abang tu kejap kejap rehat rehat sakit kaki....chill lah bro wa perempuan chill lagi ni...aku boleh je jalan dulu tapi takut -,- jalan jalan jalan , aku jalan depan sekali diorang belakang...then tiba tiba aku nampak segerombolan monyet kera blabla ....banyak gilossssss dengan anak dia bederet bapak dia lagi mak dia lagi....zzzzzzzzzzz aku dah cuak -,- terus lari pegi belakang...lepas tu tibe tiba dengar bunyi babi hutan..damn lagi lah aku cuak -,- on that time aku rela naik atas balik dari turun bawah lepas tu kena kejar...lepas tu ada abang paie tu turun tengok lepas tu dia jumpe ada taik babi fresh lagi semerbak bau hahaha...memang sah vavi hutan baru lalu....so kita orang tunggu dalam  15 minit macam tu biar monyet semua berambus biar vavi hutan jalan jauh jauh baru sambung jalan...masa jalan macam macam bunyik ada, aku ni mata dah melilau kot kot tiba tiba vavi hutan datang and say "hello huys you are my dinner for today" aaaaaaaaa lari atuuuutt hahaha....and finally we are saved...syukur alhamdulillah :)) aku tak sanggup mati macam tu je dalam hutan...

diorang dah plan nak pegi gunung angsi ohhh myyyy kena fikir duapuloh kali nak pegi ke tak -,-

lutut aku dah macam nak tecabut , pagi tadi bangun subuh pun tak larat